maandag 23 mei 2011

De schilders kunnen niet meer praten

Schilders van nu hebben moeite iets begrijpelijks over hun werk te berde te brengen. Drie kandidaten voor de Gasunieprijs is gevraagd iets te vertellen over hun werk.
Jolijn de Wolf: "Hoe verbeeld ik verveling, verdwijnen, dreiging, maar ook hoop? Vragen als deze gebruik ik tijdens het maken van mijn werk, resulterend in onder andere fotopolymeer etsen: een visuele verbeelding van universele ervaringen in de tijd.”
Gijs van Lith: “In het werk is techniek, ambacht, kennis en dus de uitvoering van de vorm een essentieel onderdeel van het beeld en de inhoud."
Arte Colder: “Mijn werk beschouw ik als een verkapte vorm van archeologisch onderzoek naar de moderne wereld dat verbanden legt op een mystieke wijze." 
Drie wellicht goede kunstenaars doen zo onrecht aan hun misschien wel interessant werk. Op 26 juni wordt de prijs uitgereikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten